(υπεύθυνος καθηγητής ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ -ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ)
1. Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η μέθοδος της Ατομικής Εργασίας είναι αυτή που θα ακολουθηθεί σε αυτό το μάθημα και έχει το πλεονέκτημα ότι δύνεται η δυνατότητα στο κάθε μαθητή να αναπτύξει τις νοητικές και τις πρακτικές του ικανότητες. Η επιλογή ενός θέματος προς υλοποίηση από κάθε μαθητή .
Η υλοποίηση αποτελείται από τέσσερα στάδια
1. Μελέτη τεχνολογικών τομέων και επιλογή του θέματος.
2. Συλλογή πληροφοριών και κατασκευή του έργου.
3. Συγγραφή εργασίας.
4.Παρουσιάσεις
O κάθε μαθητής εμπλέκεται σε ένα πλήθος από ενέργειες σε κάθε στάδιο οι οποίες προκαλούνται και διενεργούνται από τον ίδιο. Με αυτό τον τρόπο ο μαθητής έρχεται σε επαφή με τα δημιουργήματα και με τον τρόπο που επιδρούν στην ζωή μας, κατανοούν και αξιολογούν τις πηγές γνώσεων και πληροφόρησης και αφομοιώνουν τον τρόπο προσέγγισης των σύγχρονων τεχνολογικών προβλημάτων.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ.
Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί τη διαθεματική προσέγγιση .
Σε όλα τα στάδια της μεθόδου κάθε μαθητής έρχεται σε επαφή με διαφορετικά πεδία των επιστημών,
τα οποία χρησιμοποιεί κατάλληλα για την υλοποίηση της εργασίας του.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία και τη φύση της τεχνολογίας. (τα πρώτα στάδια, της εξέλιξη της,
την προσφορά της στο σύγχρονο πολιτισμό, διάφορα επαγγέλματα κ.τ.λ).
2.Να αναπτύξουν την ικανότητα στο να επιλέγουν τα
κατάλληλα εργαλεία.
3. Να αναπτύξουν οι μαθητές την ικανότητα να εκτελούν πρακτική δουλεία ποιότητας αξιοποιώντας τις πηγές πληροφόρησης με την ελάχιστη βοήθεια.
4. Να αναπτύξουν την ικανότητα να σχεδιάζουν και να λύνουν προβλήματα (δυσκολίες).
5. Να μπορούν να αξιοποιούν όλες τις πηγές πληροφόρησης που έχουν.
Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
( ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ).
ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.
1.ΣΚΟΠΟΣ ? ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
α) Π.χ Για ποιο σκοπό χρησιμοποιείται το θέμα ( αντικείμενο ) που διάλεξε ο μαθητής και ποια τα κριτήρια που τον οδήγησαν στην επιλογή του .
2. ΠΡΟΛΟΓΟΣ. Στον πρόλογο ο μαθητής θα πρέπει να αναφέρεται στα βήματα που ακολούθησε για να ολοκληρώσει την εργασία του. Π.χ Ποιες βιβλιοθήκες επισκέφθηκες , ποια μουσεία, ποια βιβλία χρησιμοποίησε, ποιους ειδικούς επι του θέματος συμβουλεύτηκε, πως επέλεξε το μέγεθος και τα υλικά της κατασκευής κ.τ.λ.
3.ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕ Η ΤΑΞΗ.( Μέχρι 4 σελίδες )
4.ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ. Π.χ μέσα από κάποιο σχέδιο να περιγραφούν τα διάφορα κομμάτια του αντικειμένου. Επίσης φωτογραφίες του αντικειμένου εάν είναι δυνατόν.
5.ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ.(Εδώ θα αναφέρονται όλοι οι οικονομικοί, κοινωνικοί, γεωγραφικοί, και πολιτιστικοί παράγοντες που επηρέασαν στην εξέλιξη του θέματος με το οποίο ασχολήθηκε. Ακόμα θα πρέπει να αναφέρονται οι ανάγκες που προσπαθούσε κάθε φορά να ικανοποιήσει ο άνθρωπος, όπως επίσης και τα αποτελέσματα που είχε η προσπάθεια του στην εξέλιξη της τεχνολογίας)
6.ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ
7.ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Π.χ που και πως χρησιμοποιείται.
8. ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΠΟΥΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
9.ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
10. ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Α) Τι αποκόμισα απ? αυτή τη διαδικασία.
Β ) Αξιολόγηση της διαδικασίας ( αυτό αξιολόγηση )
Γ) Δυσκολίες που συνάντησα και πως τις ξεπέρασα.
11. ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΠΟΥ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ